Encyklopedia objawów chorób - alfabetyczny spis
 
 

Dieta na płaski brzuch

 

14 listopada 2013

|

Kategoria: Diety

 
Dieta na płaski brzuch

Autor: Petr Kratochvil

Źródło: publicdomainpictures.net

Płaski, umięśniony brzuch, bez grama tłuszczu, to marzenie wielu kobiet. Oprócz ćwiczeń wzmacniających mięśnie, dużą rolę odgrywa dieta. Powinna być dopasowana do indywidualnych predyspozycji osoby, która ją podejmuje.

Lekkostrawna dieta sprzyja walce o płaski brzuch

Płaski brzuch to przede wszystkim taki, którego nie nękają wzdęcia. Gromadzenie się dużej ilości gazów w jelitach powoduje, że brzuch wygląda jak napompowany balon i do płaskości mu daleko. Warto zatem wzbogacić swoją dietę o błonnik, a porzucić przyzwyczajenia związane ze słodyczami, słodkimi, gazowanymi napojami, a także potrawami wzdymającymi jak fasola i kapusta. Należy zrezygnować również ze smażenia, na rzecz gotowania lub pieczenia.

Dieta o niskim indeksie glikemicznym

Indeks glikemiczny jest wskaźnikiem odnoszącym się do zawartości węglowodanów w spożywanych pokarmach. Do produktów o wysokim indeksie glikemicznym należą m.in. białe pieczywo, frytki, popcorn, słodycze, fast foody. Tych produktów należy się bezwzględnie wystrzegać, jeśli celem ma być płaski brzuch. Niską wartość indeksu z kolei posiadają m.in. warzywa i owoce, produkty pełnoziarniste, mleko oraz soja. Pokarmy te są bezpieczne dla utrzymania szczupłej sylwetki, zatem nie powinno ich zabraknąć w diecie.

Zasady dietetyczne ważne dla płaskiego brzucha

Żeby pozbyć się zbędnego tłuszczu wokół pasa, należy wystrzegać się kilku podstawowych błędów popełnianych przez osoby będące na diecie. Po pierwsze „nic niejedzenie” nie odchudza! Głodówka wyrządza w organizmie więcej szkód niż pożytku. Sprawia, że pogarsza się samopoczucie, a jej rzekome działanie wyszczuplające to mit. Dużo lepszym rozwiązaniem jest spożywanie 5 niewielkich posiłków, o w miarę regularnych porach dnia. Wartość kaloryczna codziennej  diety nie powinna przekraczać 1200 kcal. Pozwala to na zachowanie zrównoważonego bilansu energetycznego ciała. Dodatkowo powinno się wypijać spore ilości (ok. 2,5-3 litrów) wody dziennie. Pomaga to oczyścić organizm z toksyn i nie dopuszcza do odczucia głodu, co zapobiega podjadaniu.

Niewinne słodkości bezpieczne dla płaskiego brzucha

Ciężko jest drastycznie zerwać z przyzwyczajeniami, szczególnie jeśli chodzi o słodycze. Na szczęście istnieją „bezpieczne słodkości”. Do grupy takich produktów należą przede wszystkim suszone owoce, które zawierają cukry proste. Są one szybko trawione i absorbowane przez nasze ciało, więc nie mają czasu się odłożyć w organizmie. Śmiało można także sięgać po gorzką czekoladę. Ma niewiele kalorii, a poza tym korzystnie działa na układ krwionośny i nerwowy.

Osiągnięcie efektu płaskiego brzucha wymaga pracy i wielu wyrzeczeń. Jednak zmiany żywieniowe zwykle mają korzystny wpływ dla całego organizmu. Warto więc podjąć wyzwanie i zyskać nie tylko piękną talię, ale także nowy, lepszy styl życia.

Autor: Marlena Podsiedlik

 
 
Tagi: jak uzyskać płaski brzuch, brzuch jak balon, jak mieć płaski brzuch, jak trenować brzuch, dieta na brzuch, dieta na płaski brzuch, płaski brzuch a dieta, białe pieczywo, czy białe pieczywo jest zdrowe, fast foody, zasady diety na płaski brzuch, dieta a brzuch, przemiana materii

Komentarze