Encyklopedia objawów chorób - alfabetyczny spis
 
 

Jak schudnąć skutecznie

 

22 listopada 2013

|

Kategoria: Odchudzanie

 
Jak schudnąć skutecznie

Źródło: Goldbach Interactive

Czy chcemy schudnąć przez stan zdrowia, dla względów płci przeciwnej czy też polepszenia samooceny mamy przed sobą konkretny cel. Robimy plany, zmieniamy styl życia, wkładamy czas i wysiłek w dążenie do wymarzonej sylwetki. Naturalne więc, że chcemy, by nasze działa przyniosły efekty, najlepiej długotrwałe. Zatem jak skutecznie schudnąć?

Nie wierz w „diety cud”

Przede wszystkim zapomnij o dietach cud. Nic nie sprawi, że będziesz tracić na wadze kilogram dziennie, a próbując możesz najwyżej popsuć sobie zdrowie. W internecie roi się od porad, jadłospisów, zaleceń, ostrzeżeń i szeroko pojętych sposobów, które jakoby miały umożliwić podobne efekty. Nawet ich nie czytaj. Nie masz pewności, które z nich zostały napisane przez osoby znające się na odchudzaniu, a które przez kogoś, kto pragnie tylko zarobić. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem będzie iść do dietetyka. W dużych miastach Polski porada specjalisty może być finansowana z NFZ, więc naprawdę warto skorzystać. Dietetyk przeprowadzi odpowiednie testy, które umożliwią mu osobiste podejście do pacjenta i ułożenie najlepszej dla niego diety.

Proste sposoby

Jeśli jednak nie masz możliwości skorzystania z pomocy specjalisty, nie martw się! Wciąż możesz poprawić swoją sylwetkę, prawdopodobnie nie tak szybko i skutecznie, jak z pomocą dietetyka, ale jednak schudniesz. Stosuj się do kilku prostych zaleceń. Przede wszystkim zrezygnuj z fast foodów, słodyczy i sztucznie słodzonych produktów. Ogranicz alkohol i napoje energetyczne, spróbuj odzwyczaić się od słodzenia kawy i herbaty. Pij dużo wody, bo oczyszcza ona organizm z toksyn. Jedz warzywa i owoce, zaprzyjaźnij się z surówkami, zamień białe pieczywo na pełnoziarniste, kupuj produkty mleczne o niskiej zawartości tłuszczu. Ogólnie mówiąc – jedz zdrowo, ale często i w niedużych porcjach, najlepiej pięć razy dziennie. Spróbuj też jeść wolniej i przestań, gdy poczujesz się nasycona, nawet, jeśli na talerzu zostaną jeszcze raptem dwa ziemniaczki. Zrezygnuj z dokładek. Nie licz też kalorii. Schematy obliczeń dostępne w internecie na ogół zakładają, że spala się tylko tłuszcz, co w rzeczywistości nie jest prawdą. Możesz spróbować zacząć stosować kwasy tłuszczowe omega-3 (zawarte naturalnie np. w orzechach i rybach), które wspomagają odchudzanie.

Bądź konsekwentna

Parafrazując komisarza Rybę z filmu „Kiler” – nie rób sobie z diety spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Zdecydowałaś się na nią, więc bądź konsekwentna, przestrzegaj jej zaleceń starannie i tak długo, jak będzie trzeba. Nie podjadaj, nie rób sobie „dnia odpoczynku”, nie tłumacz się, że jak raz nagniesz reguły to nic się nie stanie. Stanie się. Będzie ci coraz trudniej utrzymać silną wolę, zaczniesz częściej łamać zalecenia i w efekcie nie schudniesz albo stracisz trochę na wadze po czym dopadnie cię efekt jo-jo.

Równie ważne jak nie spowalnianie diety przez „naginanie zasad”, jest jej nieprzyspieszanie. Może wydawać się, że głodówka spowoduje szybszą utratę zbędnych kilogramów. Tak nie jest! Głodówka osłabia i wyniszcza organizm. Opuszczenie posiłku wcale nie sprawi, że szybciej schudniesz, będzie wręcz przeciwnie. Twoje ciało zacznie przyzwyczajać się do gospodarowania ekstremalnie ograniczonymi zasobami, wobec tego spowolni przemianę materii, co spowoduje, że nie będziesz chudnąć.

Ruch to zdrowie

Gdy chce się skutecznie stracić na wadze, najważniejsze jest zdrowe odżywianie, ale ruch na pewno nie zaszkodzi. Ćwiczenia wspomagają odchudzanie, więc warte znaleźć na nie czas, choćby były krótkie i niewymagające (energiczne spacery, nieforsowny trucht, spokojne zajęcia taneczne itp.). Jest to szczególnie pomocne, gdy osiągniemy już swoją wymarzoną wagę i będziemy chcieli ją utrzymać – wtedy prócz pamiętania o tym, by diety nie kończyć z dnia na dzień, warto zwrócić uwagę, by nie porzucić aktywności fizycznej.

Autor: Maria Abramczyk

 
 
Tagi: odchudzanie, szybkie odchudzanie, odchudzanie bez jo jo, odchudzanie bez efektu jo jo, efekt jo jo, odchudzanie a efekt jo jo, diety cud, dieta cud, szybkie diety, najskuteczniejsze diety, najlepsze sposoby odchudzania, proste sposoby odchudzania, jak najlepiej tracić na wadze

Komentarze